В листі до Прем’єр-міністра України Президент зазначає, що «пропонованими Законом змінами до Кодексу України про адміністративні правопорушення розгляд справ про адміністративні правопорушення щодо жорстокого поводження з тваринами, відповідальність за які встановлена статтею 89 названого Кодексу, віднесено до компетенції як районних, районних у місті, міських чи міськрайонних судів, так і органів Національної поліції України».
Президент також зауважує, що згідно статті 2421 Кодексу України про адміністративні правопорушення розгляд справ про такі ж адміністративні правопорушення належить до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
Глава держави зазначає, що відсутність розмежування компетенції зазначених органів стосовно розгляду справ про адміністративні правопорушення щодо жорстокого поводження з тваринами на практиці може призвести до виникнення спорів між суб’єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції.
Крім того, статтею 299 Кримінального кодексу України (в редакції Закону № 2120-VIII) передбачено, що жорстоке поводження з тваринами, вчинене з особливою жорстокістю або у присутності малолітнього чи неповнолітнього, або щодо двох і більше тварин, або повторно, або групою осіб, або активним способом, карається позбавленням волі на строк від п’яти до восьми років.
Відтак жорстоке поводження з тваринами за наведених обтяжуючих обставин відповідно до статті 12 Кримінального кодексу України є тяжким злочином. За правовою ж позицією Конституційного Суду України, покарання за злочин повинно бути домірним злочину; передбачений законом склад злочину та рамки покарання мають відповідати один одному (Рішення КСУ від 2 листопада 2004 року № 15-рп/2004).
Президент також наголосив на необхідності уточнення складу злочинів, передбачених частинами другою і третьою нової редакції статті 299 Кримінального кодексу України, оскільки названі частини за один і той самий злочин — жорстоке поводження з тваринами, вчинений у присутності малолітнього чи неповнолітнього, передбачають різні види покарання. До того ж редакція частини третьої потребує узгодження зі статтею 67 цього ж Кодексу, у якій серед обставин, що обтяжують покарання, відсутня така обставина, як вчинення злочину активним способом.
Крім того, необхідно удосконалити визначення терміну “пересувний звіринець”, яким Законом № 2120-VIII доповнено статтю 1 Закону України “Про захист тварин від жорстокого поводження”, з метою урахування специфіки діяльності закладів культури, зокрема цирків, у тому числі пересувних.
У зв’язку з викладеним Президент пропонує вжити невідкладних заходів щодо підготовки необхідних законодавчих пропозицій та внести в установленому порядку на розгляд Верховної Ради України відповідний законопроект.
(посилання на джерело: сайт Президента України)